۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
دیدار رئیس و جمعی از مسوولین دانشگاه هنر اصفهان، با خانواده شهید باب الخانی
آقای دکتر رضا نصر اصفهانی، رئیس دانشگاه هنر اصفهان و جمعی از معاونان و مسوولین دانشگاه، با حضور در منزل خانواده شهید حمیدرضا باب الخانی، از شهدای مدافع حرم و همسر خانم زینب پناهی، دانشجوی کارشناسی نقاشی دانشگاه هنر اصفهان، از درگاه خداوند برای آن شهید بزرگوار، رحمت الهی و برای خانواده ایشان، صبر و اجر را مسألت نمودند.
در ابتدای این دیدار، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا اظهار داشت: باعث افتخار دانشگاه هنراصفهان است که دانشجوی آن، همسرشهید مدافع حرم است. هرکسی توفیق جهاد فی سبیل الله را ندارد. طبق روایات، جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای افراد خاص باز کرده و هر کسی توفیق کسب این فضیلت بزرگ را ندارد.
حجت الاسلام سید محمد تقی ابطحی، در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس و در زمانی که دانشگاه هنر اصفهان به صورت دانشکده بوده، شهید بهروز مرادی از فرماندهان فتح خرمشهر از دانشجویان این دانشگاه بوده و امروز دانشگاه هنر به خود افتخار می کند که شاهد آن هستیم که دانشجویی را داریم که همسر شهید مدافع حرم هست و این افتخار بزرگی برای دانشگاه هنر اصفهان است.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان در پایان سخنان خود خطاب به خانم پناهی اظهار داشت: مصاحبه شما با رسانه های جمعی، دست به دست گشت. شما با عزت وافتخار، از همه ارزشهای نظام و ارزش های ایثار و شهادت دفاع کردید و بر خود می بالیم که چنین شایستگانی در جامعه ما حضور دارند و شجاعانه در برابر متکبرین می ایستند.
در ادامه این دیدار، پدر شهید باب‌الخانی با اشاره به برخی از ویژگی‌های فرزندش اظهار کرد: حمیدرضا به دلیل تحصیل در رشته پدافند غیرعامل، شرایط کار کردن در بسیاری از ارگان‌های کشوری و درخواست‌های متعددی را در این زمینه داشت ولی با میل و علاقه شخصی خود وارد سپاه شد و بعد از آن کاملا داوطلبانه برای رفتن به سوریه اقدام کرد. او با ابراز تاسف از اینکه خیلی‌ها معتقدند این شهدا برای پول رفته‌اند، گفت: اگر بخواهم از مبلغ پس انداز پسرم طی این مدت فعالیتش در سپاه بگویم، شاید خیلی‌ها تعجب کنند. پدر شهید باب‌الخانی با بیان اینکه شهادت آرزوی فرزندم بود، ابراز کرد: ان شالله بتوانیم حرمت این شهدا را حفظ کنیم تا شهدا از ما راضی باشند.
خانم زینب پناهی همسر شهید و دانشجوی دانشگاه هنر اصفهان نیز با ابراز تشکر از حضور اساتیدش و مسئولان دانشگاه در این دیدار خاطرنشان کرد: من قبل از ازدواجم رشته نقاشی را انتخاب کرده بودم اما همسر من هیچ مخالفتی با تحصیل من در این رشته نداشت و اتفاقا بسیاری مواقع من را تشویق می‌کرد و معتقد بود که این رشته یکی از رشته‌هاییست که به خاطر لطافتش با روحیات یک دختر همخوانی و سازگاری دارد.
او افزود: همسرم همیشه در امور تحصیلی با من همراه بود و حتی اگر در ماموریت بود، فصل امتحانات من واجب می دانست کنارم باشد. پناهی با بیان این که محیط دانشگاه هنر باید در خدمت آداب و رسوم و فرهنگ کشور باشد، اظهار داشت: شهید باب الخانی یکی از دغدغه‌ها و تاکیداتش در رشته تحصیلی من این بود که زینب کاری بکن که به درد جامعه و کشورت بخورد. او عنوان کرد: شهید باب الخانی تاکید زیادی بر اسلامی بودن محیط دانشگاه هنر داشت.
گفتنی است شهید پاسدار حمیدرضا باب‌الخانی سی ‌و سومین شهید مدافع حرم استان اصفهان است که روز سه‌شنبه بیست و نهم بهمن ماه درجریان حملات موشکی شهر حلب سوریه به شهادت رسید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1398/12/11
تعداد بازدید:
12092
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal