۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
گروه کتابت و نگارگری:
افتتاحیه نمایشگاه خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
افتتاحیه نمایشگاه خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
 همزمان با گرامیداشت روز دانشجو، به همت انجمن علمی کتابت و نگارگری و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان روز سه شنبه 16  آذر 1400 برگزار شد.
آقای دکتر فرهاد خسروی بیژائم استاد خوشنویسی و عضو هیئت علمی گروه کتابت و نگارگری دانشکده صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان درباره نمایشگاه مذکور گفت: این نمایشگاه شامل 42 اثر از آثار خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده که پس از داوری حدود 60 اثر ارسالی، 42 اثر در دو قالب خط گلزار و نقاشیخط به نمایشگاه راه پیدا کرده است.
ایشان در ادامه افزودند: خط گلزار سابقه در دوره صفویه دارد و اوج آن در دوره قاجار است. در واقع خط گلزار پیوند بین خوشنویسی و نقاشی است. خوشنویسی از جنبه کاربردی سنتی خارج میشود، حالت تزئینی پیدا میکند و به همین دلیل همانطور که در آثار قابل مشاهده است وارد حیطه تجسمی و دکوراتیو می شود از طرفی وقتی که پیشرفت می کند گونه های تزئینی بیشتر می شوند و نقاشیخط شکل میگیرد.
آقای دکترخسروی در پایان افزود: امیدوارم از این دست نمایشگاه ها با همکاری دانشگاه هنر اصفهان و همچنین نهادهای مرتبط فرهنگی از جمله حوزه هنری که بسیاردر این زمینه همکاری و پشتیبانی خوب و فضای نمایشگاهی خوبی را ارائه دادند؛ بتوانیم در آینده نیز نمایشگاه های دیگر داشته باشیم.
لازم به ذکر است این نمایشگاه با همکاری گروه کتابت و نگارگری دانشکده صنایع دستی، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان و حوزه هنری اصفهان در گالری خانه هنرمندان وافع در آبشار دوم در حال برگزاری است و تا 25 آذرماه ( بغیر از جمعه ها ) ادامه دارد. ساعات بازدید نمایشگاه 9 صبح تا 12 و 16 تا 19 می باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





































تاریخ:
1400/09/17
تعداد بازدید:
3833
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal