۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
هیئت حضرت علی اکبر علیه السلام؛
حدیث عشق
حدیث عشق
حدیث عشق تو دیوانه کرده عالم را

بسم رب الحسین

در روزهای متنهی به اربعین حسینی 1443 که خیل عظیمی از شیعیان و دوستداران سرور و سالار شهیدان به علت همه گیری بیماری کرونا سعادت حضور در اجتماع میلیونی پیاده روی اربعین را نداشتند خادمین هیئت دانشجویی حضرت علی اکبر (ع) بر آن شدند تا به اقامه عزا در نقاط مختلف شهر بپردازند و یاد آن کشتی نجات را زنده نگه دارند.
این مراسم در سه روز 18، 19 و 20 ماه صفر در سه نقطه از شهربرگزار شد.در کنار مراسم یادبود هایی که توسط خادمین هیئت آماده شده بود به عزاداران اهدا شد برای ماندگارتر شدن یاد و خاطره ی سید الشهدا علیه السلام در جای جای لحظات زندگی.
روز اول مراسم، شنبه سوم مهرماه بود که در میدان جلفا اصفهان با چهارپایه خوانی و مراسم آیینی دمام زنی توسط دانشجویان دانشگاه آغاز شد و در روز بعد در میدان سه پهلوان واقع در کوچه سنگ تراش ها و در نوبت بعدی در چهارراه توحید با همکاری موکب امام رضا علیه السلام ادامه یافت.
پنجم مهر ماه مصادف با اربعین حسینی آخرین روز این مراسم در پل بزرگمهر و رو به روی موکب هیئت برگزار شد.
به رسم هرساله، قدم های عاشقان اباعبدالله در ایام اربعین باید به سوی معشوق باشد. گرچه امسال توفیق حضور در طریق الحسین علیه السلام میسر نبود، اما دل های زائرین عشق را تاب خانه نشینی نبود. پس موکب های طریق را زیر آسمان شهرمان برپا کردیم و به لطف الهی هیئت هنر اصفهان هم سهمی هرچند کوچک، در این بزم عظیم داشت.

موکب هیئت هنر، به تلاش خادمین برروی پل بزرگمهر برپا شد. تلاش خادمین هیئت بر آن بود که رنگ و بوی اربعین را با هنر درآمیزد و خدماتی متفاوت به زائرین ارائه شود. لذا در دوبخش نقاشی روی چوب و کار با سفال، به زائرین خدمت رسانی شد.

در بخش نقاشی روی چوب، برای مخاطب کودک تصویرسازی ها و اسامی مرتبط با حضرت رقیه سلام الله علیه و دیگر اصحاب عاشورایی، به دست دانشجویان دانشگاه بر چوب‌ها نقش می‌بست و به صورت گردن آویز هدیه می‌شد.

در بخش سفال، به هدایت و کمک استاد کشاورزی میاندشتی، از کتیبه های گلی، مهر هایی ساخته شد و به عزادان اهدا شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1400/07/18
تعداد بازدید:
1363
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal