۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار شد:
گفتگو با احیاگر هنر قلاب دوزی در اصفهان
گفتگو با احیاگر هنر قلاب دوزی در اصفهان
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در روز پنجشنبه 21 خرداد، برنامه ایی را به صورت مجازی و مصاحبه محور با حضور خانم پهلوان زاده  استاد با سابقه قلاب دوزی و احیاگر این هنر در حال فراموشی  و همچنین با حضور خانم حکیمیان عضو هیأت علمی دانشگاه و آقای شورشینی مدیردانشجویی و فرهنگی دانشگاه برگزار نمود.
در آغاز برنامه آقای شورشینی پس از ذکر مقدمه و تبریک روز جهانی صنایع دستی به معرفی هنرمند گرامی خانم پهلوان زاده پرداختند. سپس خانم حکیمیان به معرفی اجمالی تعدد بافتنی ها پرداختند و در بین آنها از تاریخچه قلاب دوزی مطالبی را ارائه فرمودند.
استاد پهلوان زاده نیز با صحبت های گرم و صمیمی از فعالیت های حرفه ایی خود در انواع بافتنی ها، سرد و گرم روزگار و عدم استقبال نسل های جدید از این هنر، درآمد زایی با هنر قلاب دوزی، آموزش رایگان به علاقه مندان این هنر و... پرداختند.
ایشان در جواب سوالات خانم حکیمیان به شرح ریزکاری ها و چگونگی ساخت دار چوبی و نصب پارچه بر آن و هچنین چگونگی رسم طرح اولیه بر پارچه ها و انواع نخ ها و قلاب ها بیاناتی را ارائه فرمودند.
در پایان نیز با پاسخ به پرسش های آقای شورشینی مبنی بر چگونگی ایجاد فکر احیای این هنر زیبا در ذهن استاد پهلوان زاده، چگونگی معرفی این هنر درخارج از کشور،کشورهای فرانسه و سوئد و نیز بیان خاطرات خاص و شیرین مرتبط به این هنر برنامه به اتمام رسید.
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1400/03/23
تعداد بازدید:
2310
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal