۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
پیام تسلیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی
پیام تسلیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ
رحلت جانگداز فقیه انقلابی، حکیم وارسته، متفکر برجسته، مطهری زمان حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه، خسارتی بزرگ برای تفکر اسلامی و انقلابی در حوزه و دانشگاه است.

دغدغه و همت والای این عالم ربانی از سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در موسسه «در راه حق»، تربیت نسلی متفکر و متعبد و معتقد به برپایی حکومت بر مبنای تعالیم الهی اسلام بود و پس از انقلاب اسلامی نیز، این راه پرافتخار را در «موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره» به شایستگی ادامه داد و نظام مقدس اسلامی و ایران عزیز مفتخر است که اکنون تربیت یافتگان مکتب فکری آیت الله مصباح، با بهره مندی همزمان از علوم متعالی حوزوی و دانشگاهی، گره گشای بسیاری از امور معنوی و مادی ایران امروز هستند.

پارسایی و پرهیزگاری، تطور در علوم عقلی و نقلی، تسلط بر مبانی حکمت متعالیه، افتخار تلمذ در محضر بزرگانی چون علامه طباطبایی و آیت الله بهجت، او را به هدایتگری بزرگ در فلسفه و عرفان و اخلاق نظری و عملی مبدل ساخت تا هدایتگر نسل جوان حوزوی و دانشگاهی تشنه معارف الهی باشد.

حضور و دغدغه ویژه آن عالم ربانی نسبت به دانشگاه، و تقویت مبانی اندیشه دینی و انقلابی در جوانان دانشجو بویژه در قالب «طرح ولایت»، اهمیت نهاد دانشگاه را نزد آن حکیم الهی نشان می داد و یقینا تربیت یافتگان ایشان در دانشگاهها، ادامه دهندگان راه آن حکیم فرزانه خواهند بود.

آیت الله مصباح یزدی با تمامی این خصوصیات برجسته، در مقابل ولی امر زمان خویش، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، مطیع محض و خاضع و متواضع بود تا حجت موجهی باشد برای همه آنان که در پی ادای تکلیف الهی خویش در این زمانه اند.

اینجانب که خود مدتی در «موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره» توفیق درک محضر ایشان را یافته ام، و بخشی از تحصیلاتم را در آن موسسه گذرانده ام، ضایعه فقدان این حکیم الهی و عالم ربانی را به حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانشگاهیان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می نمایم و برای همه دوستداران آن مرحوم، صبر و اجر مسئلت دارم.

سیدمحمدتقی ابطحی
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر اصفهان
تاریخ:
1399/10/13
تعداد بازدید:
3009
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal