۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دکترحسن طلایی مغانجوقی استاد برجسته باستان شناسی کشور و عضو هیات علمی دانشگاه تهران آسمانی شد.
دکترحسن طلایی مغانجوقی استاد برجسته باستان شناسی کشور و عضو هیات علمی دانشگاه تهران آسمانی شد.
بنابر اعلام دانشکده حفاظت و مرمت دانشگاه هنر اصفهان دکترحسن طلایی مغانجوقی پیشکسوت و پژوهشگرباستانشناسی علمی کشور عصر سه شنبه پانزدهم مهر ماه بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
بر همین اساس این دانشکده مراتب تاسف و اندوه خود را از فقدان این استاد برجسته ملی و بین المللی در حوزه علم باستان شناسی اعلام می نماید.
مرحوم دکتر طلایی تحصیلات دوره کارشناسی باستان‌شناسی خود را در دانشگاه تهران و تحصیلات تکمیلی همین رشته را در دانشگاه منچسترکشورانگلستان در سال 1363 با رساله‌ای در مورد "عصر آهن ایران بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی محوطه باستانی هفتوان تپه در شمال غرب ایران " به پایان برد.
دکتر حسن طلایی در دوران عمر با برکت و درخشان خود ،ضمن تالیف کتب متعدد و ارزنده در حوزه تخصصی باستان شناسی، سمت های متعدد دانشگاهی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و اجرایی از جمله ریاست موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران را تصدی گری کرد و از این رهگذرخدمات فراوانی را به جامعه علمی کشور عرضه داشت.

اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده حفاظت و مرمت و خصوصا گروه باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان با قلبی آکنده از غم و اندوه فقدان این بزرگمرد را به جامعه علمی کشور، دوستداران علم و دانش و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده ، و از درگاه ایزد منان برای آن عزیز سفر کرده رحمت و غفران واسعه ی الهی و برای بازماندگان معزز خاندان طلایی صبر و اجر مسئلت می نماید.
 
 
تاریخ:
1399/07/16
تعداد بازدید:
5826
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal