۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سال تحصیلی جدید، سالی متفاوت، همراه با تجارب جدید دانشگاهی
در روزهایی که شیوع کرونا دانشگاه را به تعطیلی کشاند، فعالیتهای فرهنگی و ارتباطات دانشجویی - دانشگاهی به شیوه های جدید برقرار شد.
آقای دکتر امیرعباس محمدی راد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به شرایط جدیدی که کرونا برای دنیا بوجود آورد گفت: دانشگاه هنر اصفهان هم از این امر مستثنی نشد و همزمان با شروع ترم جدید در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 دانشگاه رویکرد جدیدی را در همه امور از جمله آموزش تجربه کرد.
آقای دکتر محمدی راد، حرکت به سمت استفاده حداکثری از فضای مجازی و ممنوعیت حضور فیزیکی در دانشگاه را گامی بزرگ در جهت تحولات دانشگاهی و ایجاد جریان جدیدی از عملیات ها و نوع ارتباطات دانشگاهی عنوان کرد و افزود: از هفته سوم فروردین فعالیتهای مجازی آغاز شد و رسماً از اواخرهمین ماه انجام همه فعالیتهای دانشجویی، آموزشی و کلیه خدمات دانشجویی و دانشگاهی بر پایه فضای مجازی و از راه دور هدایت شد.
وی گفت: دراین شرایط با تشکیل شورای فرهنگی، فعالیتهای معاونت فرهنگی نیز در سه شاخه ی فعالیتهای آموزشی – فرهنگی، فعالیتهای پویشی و مسابقات فرهنگی با رویکرد جدید آغاز شد و به دنبال آن کلاسهای فرهنگی (فوق برنامه) با موضوعات آشنایی با متون کهن، آشنایی با درست نویسی، آشنایی با تئوری موسیقی و آشنایی با مبانی فلسفه هنر با حضور استادان و البته بصورت مجازی برگزار شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان به راه اندزی پویشهای "به حساب خداوند، "الو سلام" و "من هم ماسک می زنم" هم اشاره کرد و گفت: محور این پویشها تحقق رزمایش همدلی و کمک مومنانه، احوال پرسی از همه دانشجویان و برطرف کردن مشکلات مادی برخی دانشجویان، فراهم کردن زیرساختهای مجازی برای آنها بوده است که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه انجام شد.
متولی امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان از برگزاری 5 مسابقه مجازی هم خبر داد و گفت: کتابخوانی، تفسیر سوره نور، تفسیر سوره فرقان، سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی و "کتاب به وقت قرنطینه" (همزمان با سایر دانشگاه های استان) از جمله مسابقات مطالعاتی بود که بصورت مجازی برگزار شد.
آقای دکتر محمدی راد گفت: در همین ایام توانستیم از انتشار مجله "گرین" و مجله "ارگ" حمایت و این دو نشریه معتبر و وزین دانشجویی را بصورت مجازی منتشرکنیم.
وی با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگی دانشگاه، تعطیل بردار نیست افزود: تمهیدات لازم و هم اندیشی های متعددی برای آینده کرونا و فرصتها و بحران های دانشگاهی را پیش بینی کرده ایم و موضوعات مختلف از جمله: تحرک مضاعف دانشجو و جلوگیری ازخانه نشینی دانشجویان آسیب شناسی شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید و چگونگی نحوه حضور دانشجویان در دانشگاه دغدغه مند هستیم، البته پیشنهادات خوبی در این حوزه در دستور کار داریم تا بتوانیم از 15 شهریور، میزبان دانشجویان باشیم .
آقای دکتر محمدی راد افزود: در سال تحصیلی جدید تا سر حد امکان، با بکارگیری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی امور دانشگاهی و دانشجویی را به سرانجام می رسانیم.
وی در پایان گفت: قطعا نیم سال اول سال تحصیلی 1400- 1399 نیمسالی خاص، استثنایی و جدید در حوزه اقدامات دانشگاهی و دانشجویی در همه دانشگاه های کشور است.
 
 
 
تاریخ:
1399/04/23
تعداد بازدید:
6978
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal