دانشگاه هنر اصفهان
گروه کتابت و نگارگری:
افتتاحیه نمایشگاه خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
افتتاحیه نمایشگاه خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد
 همزمان با گرامیداشت روز دانشجو، به همت انجمن علمی کتابت و نگارگری و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان روز سه شنبه 16  آذر 1400 برگزار شد.
آقای دکتر فرهاد خسروی بیژائم استاد خوشنویسی و عضو هیئت علمی گروه کتابت و نگارگری دانشکده صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان درباره نمایشگاه مذکور گفت: این نمایشگاه شامل 42 اثر از آثار خط گلزار و نقاشیخط دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده که پس از داوری حدود 60 اثر ارسالی، 42 اثر در دو قالب خط گلزار و نقاشیخط به نمایشگاه راه پیدا کرده است.
ایشان در ادامه افزودند: خط گلزار سابقه در دوره صفویه دارد و اوج آن در دوره قاجار است. در واقع خط گلزار پیوند بین خوشنویسی و نقاشی است. خوشنویسی از جنبه کاربردی سنتی خارج میشود، حالت تزئینی پیدا میکند و به همین دلیل همانطور که در آثار قابل مشاهده است وارد حیطه تجسمی و دکوراتیو می شود از طرفی وقتی که پیشرفت می کند گونه های تزئینی بیشتر می شوند و نقاشیخط شکل میگیرد.
آقای دکترخسروی در پایان افزود: امیدوارم از این دست نمایشگاه ها با همکاری دانشگاه هنر اصفهان و همچنین نهادهای مرتبط فرهنگی از جمله حوزه هنری که بسیاردر این زمینه همکاری و پشتیبانی خوب و فضای نمایشگاهی خوبی را ارائه دادند؛ بتوانیم در آینده نیز نمایشگاه های دیگر داشته باشیم.
لازم به ذکر است این نمایشگاه با همکاری گروه کتابت و نگارگری دانشکده صنایع دستی، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان و حوزه هنری اصفهان در گالری خانه هنرمندان وافع در آبشار دوم در حال برگزاری است و تا 25 آذرماه ( بغیر از جمعه ها ) ادامه دارد. ساعات بازدید نمایشگاه 9 صبح تا 12 و 16 تا 19 می باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





































تاریخ:
1400/09/17
تعداد بازدید:
3880
منبع:
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
Powered by DorsaPortal