ENGLISH
نسخه قدیمی سایت
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مجموعه تصاویر
تور مجازی
ورود / عضويت
ارتباط با ما
!!!b1!!!
!!!b1!!!
صفحه نخست
درباره دانشگاه
obj_others_block50
هيات علمي
obj_others_block51
دانشجويان
obj_others_block52
كارمندان
obj_others_block53
دانش آموختگان
obj_others_block54
آموزش های آزاد
جایزه شهید بهروز مرادی
دوباره تلاش کنید
نشست علمي-پژوهشي «مديريت حفاظت از ميراث فرهنگي؛ گذشته، حال و آينده» برگزار شد
معاونت پژوهشي دانشكده حفاظت و مرمت، با حمايت معاونت فرهنگي و دانشجويي و با همكاري انجمن علمي مرمت بنا دانشگاه هنر اصفهان، نشست علمي-پژوهشي «مديريت حفاظت از ميراث فرهنگي؛ گذشته، حال و آينده» را برگزار كرد.
در آخرين نشست از سلسله نشست هاي علمي-پژوهشي دانشكده حفاظت و مرمت در سال تحصيلي 98-97، اين دانشكده ميزبان جناب آقاي سيد محمد بهشتي از رؤساي پيشين پژوهشگاه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بود.
در ابتدا، دكتر عيسي اسفنجاري معاونت پژوهشي دانشكده، با بيان عنوان اين نشست: "مديريت حفاظت از ميراث فرهنگي؛ گذشته، حال و آينده" و اينكه قصد بر آن است تا در نشست هاي آتي با موضوعي مشابه، از دكتر مهدي حجت و همچنين دكتر اكبر زرگر نيز دعوت به عمل آيد و بدين ترتيب مديريت حفاظت از ميراث فرهنگي در سه مقطع زماني، توسط مديران پيشين اين سازمان مورد واكاوي قرار گيرد؛ دليل انتخاب اين موضوع را اينگونه عنوان نمودند: «علت انتخاب اين موضوع اين است كه كه با وجود كشوري كهنسال با چنين وسعت، كميت، كيفيت و غناي ميراث فرهنگي در اشكال گوناگون آن از يك سو و وجود دانشگاه ها و مراكز آموزش حفاظت و مرمت و دانش هاي مرتبط و همچنين وجود جوانان بسيار علاقه مند و دلسوز و سرمايه هاي انساني، چرا در زمينه مديريت گرفتاري اساسي پيدا كرده ايم؟ و چرا به پيش نمي رويم. ... و چه بايد بكنيم؟... بنابر اين در سه بازه زماني: در گذشته چه كرده ايم؟ حال در كجا ايستاده ايم (هستيم) و در آينده به چه سمت و سويي بايد حركت كنيم و اساساً چشم انداز و استراتژي هاي مديريت حفاظت از ميراث فرهنگي ما در آستانه ورود به قرن پانزدهم هجري چه بايد باشد».
دكتر اسفنجاري سپس با دعوت از مهندس سيد محمد بهشتي، از ايشان درخواست نمودند تا سخنان خود را آغاز نمايند.
مهندس بهشتي در ابتدا به بيان نحوه حضور ميراث فرهنگي در برنامه توسعه كشور پرداختند و بيان كردند كه در زمان تدوين مقدمات برنامه پنج ساله سوم در سال 77، به منظور برخورداري از منابع و امكانات كشور در حوزه ميراث فرهنگي، همراه با بزرگان وقت سازمان، تلاش نمودند تا با مشخص نمودن حدود وظايف و تعداد آثار تاريخي و محوطه هاي تاريخي، راه ورود سازمان ميراث فرهنگي به برنامه توسعه كشور را باز نمايند.
ايشان در بخش بعدي صحبت هاي خود، آغاز توجه به ميراث فرهنگي در كشورمان را از سال 1309 دانستند و سپس با ايراد توضيحاتي پيرامون نقش ميراث فرهنگي در پيش از انقلاب و سپس در دوران جنگ تحميلي، بيان كردند كه حدود سال 1365، افرادي نظير دكتر شيرازي، دكتر حجت و ... موضوع تشكيل سازمان ميراث فرهنگي را مطرح نمودند.
مهندس بهشتي در ادامه، بخش اعظمي از صحبت هاي خود را به دوره اول مديريت خود در سازمان طي سال هاي 1383-1376 اختصاص دادند و از دستاوردهاي سازمان در اين دوره نظير تدوين قوانين و مقررات حوزه ميراث فرهنگي، آيين نامه اموال تاريخي، احداث 160 پايگاه پژوهشي ميراث فرهنگي، افزايش كارگاه هاي مرمت در كشور، طرح پرديسان، تأسيس صندوق احياي ابنيه تاريخي، آموزش هاي دانشگاهي و ... سخن گفتند.
ايشان در پايان پس از بيان ديدگاه خود نسبت به وضعيت فعلي و وضعيت ميراث فرهنگي در آينده، اين نكته را بيان نمودند كه امروزه خلاء قانوني در حوزه ميراث نداريم و اگر واقعا عزمي باشد كه ميراث در كشور مديريت شود، شرايط كاملا مناسب است. مهندس بهشتي همچنين ادغام حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري را بلاي نازل شده به جان ميراث فرهنگي دانسته و يكي از راه هاي برون رفت از وضعيت بحراني فعلي را برداشتن و باز كردن بختك گردشگري از روي ميراث فرهنگي عنوان نمودند.
در خاتمه اين نشست و پس از برگزاري جلسه پرسش و پاسخ، دكتر اسفنجاري ضمن تشكر و قدرداني از حضور جناب مهندس بهشتي، با دعوت از آقاي مهندس احمد منتظر و خانم دكتر مهرناز آزادي؛ لوح يادبود و يكي از آثار صنايع دستي دانشجويان دانشگاه هنر اصفهان را به ايشان اهدا نمودند.
قابل ذكر است كه گزارش تفصيلي اين نشست، در شماره 3481 روزنامه خبري، فرهنگي و اجتماعي اصفهان زيبا به چاپ رسيده است و متن آن از طريق لينك زير قابل دسترسي مي باشد:
http://www.isfahanziba.ir
تاریخ:
1398/03/04
تعداد بازدید:
4126
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به
دانشگاه هنر اصفهان
مي باشد.
ورود اعضا
آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه
پرسش های متداول و پاسخ
تلفن های دانشگاه
درباره دانشگاه
ریاست دانشگاه
ساختمان های دانشگاه
مصوبات هیأت امنا
نگارخانه
آموزش
آئین نامه ها و کاربرگ ها
سامانه آموزش
سامانه آموزش مجازی
پژوهش
سامانه اطلاعات پژوهشی
سامانه دسترسی به مقالات علمی
سامانه کتابخانه
سامانه نشریات علمی
فرم ها و آئین نامه های پژوهشی
مرکز نشر دانشگاه
فناوری اطلاعات
اتوماسیون اداری
اتوماسیون اینترنت
اتوماسیون تغذیه
پست الکترونیک
سامانه اساتید
سامانه حقوق
سامانه وب کنفرانس
عمومی
اسامی اعضای هیئت علمی
خدمات رفاهی
دبیرخانه هیأت اجرایی جذب
سامانه گردشگری و رفاهی
سامانه منابع انسانی
آموزش
آئین نامه ها و مقررات
اطلاعیه های اداره آموزش
تقویم آموزشی
تماس با آموزش
سامانه آموزش
سامانه آموزش مجازی
راهنمای سامانه های آموزشی و مجازی
کاربرگ ها
نتایج رأی کمیسیون موارد خاص و شورای آموزشی دانشگاه
پژوهش
سامانه دسترسی به مقالات علمی
سامانه نشریات علمی دانشگاه
حمایت از پایان نامه
فرم ها و آئین نامه های پژوهشی
کانون های پژوهشی
کتابخانه مرکزی
مرکز رشد
مرکز نشر دانشگاه
دانشجویی و فرهنگی
آئین نامه و فرم ها
اتوماسیون تغـذیه
اتوماسیون خوابگاه
اداره تربیت بدنی
اداره رفاه
انجمن های علمی
تشکل های دانشجویی
صندوق رفاه دانشجویی
کانون های فرهنگی
مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی
نشریات دانشجویی
هیئت علی اکبر(ع)
فناوری اطلاعات
اتوماسیون اداری
اتوماسیون اینترنت
پست الکترونیک
سامانه اساتید
سامانه وب کنفرانس
صدور
صدور تاییدیه فراغت از تحصیل
صدور دانشنامه وریز نمرات درسی
صدور گواهینامه موقت فراغت از تحصیل
صدور گواهی جهت ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد
امور فارغ التحصیلی
انجام امور فارغ التحصیلی کلیه مقاطع
انجمن فارغ التحصیلان
جشن فارغ التحصیلی
رتبه فارغ التحصیلی
اطلاعیه ها
اطلاعیه ها
فناوری اطلاعات
اتوماسیون اداری
اتوماسیون اینترنت
اتوماسیون تغذیه
پست الکترونیک
سامانه حضور وغیاب
سامانه حقوق
سامانه وب کنفرانس
عمومی
اتوماسیون درخواست کالا از انبار
خدمات رفاهی
سامانه گردشگری و رفاهی
سامانه منابع انسانی
شورای صنفی کارمندان
کانون اندیشه دینی
واحد آموزش کارکنان
Powered by
Dorsa
Portal