۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
امور فرهنگي:
برگزاري كارگاه تخصصي مديريت گالري در دانشگاه هنر اصفهان
برگزاري كارگاه تخصصي مديريت گالري در دانشگاه هنر اصفهان
 انجمن علمي اقتصاد و كارآفريني دانشگاه هنر اصفهان كارگاهي با عنوان "مديريت گالري" و باحضور جناب آقاي هرمز همتيان در تاريخ يك شنبه 6 خرداد ماه سالجاري برگزار كرد .
اولين هدف از برگزاري كارگاه مديريت گالري ارتقاي سطح دانش هنرمندان و هنرجويان در خصوص بازار كار و نحوه ارائه مناسب آثار هنري در ايران و سطح بين الملل بوده است، اهداف ديگر اين جلسه آشنايي با چگونگي پذيرش آثار و هنرمندان ، نحوه قيمت گذاري آثار هنري، برگزاري نمايشگاه ها و نكاتي در رابطه با فعاليت گالري ها و تعاملشان با هنرمندان و مشتريان مي باشد. از ديگر اهداف و نتايج برگزاري رويداد هاي اقتصادي و كارآفريني، ارتباط وهمكاري پايدار با گالري دار ها، نگارخانه ها، موزه ها، حراج هاي بين المللي و مجوعه داران مي باشد كه جناب آقاي موسوي ( دبير انجمن علمي اقتصاد و كارآفريني) درصدد تجاري سازي دانشگاه هنر اصفهان و عرضه محصولات و آثار هنري دانشجويان در اين مراكز مي باشند.

در شروع جلسه جناب آقاي همتيان از تجربيات خود در خصوص ايجاد يك گالري و روند توسعه كار در تهران و كل كشور از سال 1391 تا به امروز توضيحاتي مطرح كردند كه اصلي ترين نكات در خصوص توسعه هنر را پرداختن به موضوع اقتصاد و كارآفريني هنر دانسته و اشاره كردند كه نياز مهم هنرمندان و فعالين اين حوزه دانش اقتصادي هنر مي باشد. در اين جلسه ويژگي هاي اصلي يك گالري به عنوان يك نهاد فرهنگي و يك سازمان اقتصادي (كسب وكار) ارائه شد و ساختار و ساز و كار گالري در ايران (هنرمند، نيروي انساني و نمايشگاه) مورد بحث قرار گرفت. جناب همتيان وجود زير ساخت هاي گالري از جمله محتوا، بازاريابي، انبارداري، امور مالي و روابط عمومي را بسيار مورد توجه قرار دادند كه در اين خصوص ايجاد شبكه هاي ارتباط با مخاطب و مجموعه داران بسيار اهميت دارد.
در ادامه جلسه در خصوص چرخه توليد و عرضه آثار هنري بحث شد كه دراين چرخه محوري ترين عامل، توليد آثار فاخر هنري مي باشد و اين كه چگونه اين اثر توليد مي شود و با نحوه انتخاب و ورود آثار به گالري ها آشنا شديم و وظايف اصلي يك گالري كه به نمايش گذاشتن آثار هنري مي باشد، اين چرخه متشكل شده از نهاد هنري، نظام آموزشي، كارگاه هنرمند، نگارخانه و مجموعه دار
موضوع فعاليت گالري در بازاريابي هنر بسيار مورد توجه قرار گرفت، از جمله مواردي كه به آن اشاره شد مي توان به ايجاد هويت ساختاري، بصري و نوشتاري ، بودجه بندي فعاليت هاي بازاريابي نسبت به اهداف فروش، توليد ساختار، بستر و محتواي نوشتاري ، بازاريابي بين المللي آرت فرها، موزه ها، شبكه هاي ارتباطي،توليد يك ساختار آرشيوي، مستند سازي محتوي و فعاليت ها اشاره كرد.
در خصوص عوامل موثر بر قيمت گذاري آثار هنري موضوعات متعددي مطرح شد كه مهم ترين آن ها مخارج توليد، ميزان توليد، سهم گالري، حق الزحمه هنرمند و گالري، برندينگ، بيمه آثار هنري و... هستند.
از جمله موضوعات ديگري كه در اين جلسه ارائه شد ارتباط گالري وهنرمندان بود كه اهداف كلي هنري، شبكه هاي ارتباطي، دست اندر كاران حوزه هنر از جمله دانشگاه ها، هنرمندان و كيوريتورها، توافق ها وقرارداد هاي هنري، اعتماد متقابل، احترام، گفت و گوي مداوم و رابطه پايدار، معيارها ، ارزش ها، كيفيت واستاندارد با جزئيات كامل و كاربردي مطرح شد.
در پايان جناب آقاي همتيان و آقاي زهرايي از تمامي هنرمندان دانشگاه هنر اصفهان دعوت به بازديد از گالري دستان به عمل آوردند و فرمودند كه صميمانه از آثار هنري هنرمندان استقبال كرده و حاضر به همكاري گسترده با انجمن علمي اقتصاد و كارآفريني دانشگاه هنر اصفهان مي باشند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1397/03/19
تعداد بازدید:
1208
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
ساختمان مركزي دانشگاه هنر اصفهان
خيابان حكيم نظامي، روبروي خیابان خاقاني، دانشگاه هنر اصفهان
تلفن: 03136248089 - 03136249836 - 03136249840 - 03136269972 - فاکس: 03136249841
info@aui.ac.ir
دانشگاه هنر اصفهان
كليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به دانشگاه هنر اصفهان مي باشد.
ورود اعضا
Powered by DorsaPortal